Ampumaradan käyttö poikkeustilan aikana

24.4.2020

Tämänhetkisen korona-tilanteen takia ampumaradan käytössä on joitain muutoksia. Rata pidetään seuralaisille auki, mutta esimerkiksi valvontavuorot, yleiset harjoitusillat ja isommat talkoot (6.5., 13.5., 20.5.) on peruttu toistaiseksi (ainakin toukokuun loppuun asti). Ilmoitamme kun asiaan tulee muutos.

Ampumaradalla ollessa tulee nyt poikkeusoloissa huomioida seuraavat käytännön asiat, joita metsästäjäliitto suosittelee:

Ampumaratatoiminta:

Ampumarata saa olla auki, mutta usean ihmisen koolle ottamista on vältettävä. Voidaan siis toimia ottaen huomioon tartuntariskin vähentäminen.

Harjoittelussa rajoitetaan korkeinta henkilömäärää radoittain ja toimitsijoita ei laiteta yhteen paikkaan yhtä enempää.

Jopa pienempiä kisoja voitaneen viedä läpi kellottamalla (antamalla kullekin oma aika) osallistujakäynnit niin, ettei radalle keräänny paljoa henkilöitä, tai muuta vastaavaa mielikuvitusta käyttäen. Huomioidaan ovenkahvojen ym. hygieenisyys jne.

Alla metsästäjäliiton tarkempi ohjeistus ampumaradalla käymisestä.